رفع گرفتگی حمام و اگو

علت گرفتگی چاه حمام

گرفتگی های ایجاد شده در لوله های فاضلاب، از جمله گرفتگی سینک ظرفشویی، روشویی، گرفتگی چاه حمام و هر نوع گرفتگی دیگر غالبا ناشی از ورود مواد زائد و اضافی از داخل درپوش چاه حمام به داخل لوله فاضلاب است که در ادامه راه های بازکردن چاه حمام را معرفی می کنیم.

یکی از مواد زائد که بیشتر اوقات باعث گرفتگی چاه حمام می شود مو می باشد. ورود مو ها به داخل چاه حمام و سپس تجمع آن ها در لوله فاضلاب می تواند گرفتگی های بسیار شدیدی را ایجاد کند.
از دیگر مواد زائدی که باعث گرفتگی می شود و باید نسبت به باز کردن لوله حمام اقدام کرد، تکه های صابون استفاده شده در حمام می باشد.
صابون به علت چربی بالایی که دارد با املاح موجود در آب، رسوبات سختی را در لوله فاضلاب تشکیل می دهد و موجب بسته شدن و گرفتگی لوله حمام می شود. دیگر مواد زائد مثل دستمال کاغذی، سفید آب، تیغ و… نیز گرفتگی را تشدید و کار باز کردن چاه حمام را سخت تر می کنند.

همه این عوامل چاه حمام را مملو از چربی ها و چرک هایی می کنند که تماس آن ها با لوله فاضلاب، به تدریج باعث ایجاد لایه های رسوبی در دیواره لوله می شود.
در این هنگام مواد زائد بعد از ورود به داخل لوله به این لایه های رسوبی می چسبند و قسمتی از لوله را مسدود می کنند. این انسداد بعد از مدتی بیشتر و بیشتر می شود تا اینکه لوله به طور کلی بسته می شود و باید برای باز کردن چاه حمام تلاش کنید.
در این صورت می توانید بامراجعه به صفحه لوله بازکنی اعتماد با فنی کاران ما تماس گرفته و در بازکردن چاه حمام یا برطرف کردن گرفتگی لوله های فاضلاب منزل یا محل کار خود از آنها کمک بگیرید.

2. باز کردن لوله حمام با استفاده از محلول جوش شیرین

همان طور که قبلا هم گفته بودیم، جوش شیرین و ترکیبات آن، یکی از کاربردی ترین روش های خانگی لوله بازکنی است. برای باز کردن چاه حمام ترکیب جوش شیرین با نمک و جوش شیرین با سرکه، دو ترکیب موثر می باشند.

در این روش ابتدا باید درپوش چاه حمام را بردارید و جوش شیرین را به داخل لوله فاضلاب حمام ریخته، سپس مقداری نمک یا سرکه به آن اضافه کنید، حال مقداری آب جوش به ترکیب اضافه کنید و مدتی صبر کنید تا واکنش میان این دو ماده، باعث باز کردن لوله حمام شود.

البته باز هم می گوییم که اگر گرفتگی در هر لوله ای شدید باشد و باز کردن چاه حمام با روشهای خانگی جواب ندهد، بهتر است به سایت لوله بازکنی اعتماد مراجعه کنید تا از بهترین لوله بازکن های سراسر مشهد استفاده کنید. خدمات لوله بازکنی اعتماد نزدیکترین لوله بازکن به شما را در سراسر مشهد معرفی می کند.

3. باز کردن چاه حمام با استفاده از محلول های مخمری

برای رفع باز کردن لوله حمام با کمک محلول های مخمری، ابتدا باید مقداری مخمر را با آب مخلوط کنید، سپس کم کم و مرحله به مرحله آن را به داخل چاه بریزید. توجه داشته باشید؛ اگر محلول را یک جا داخل لوله بریزید، ممکن است به آن آسیب بزند. این روش برای بازکردن چاه حمام با لوله های pvc مناسب می باشد.

4. استفاده از تلمبه دستی برای باز کردن لوله حمام

اگر گرفتگی لوله حمام به دلیل حجمی سطحی از مو های جمع شده باشد، استفاده از تلمبه دستی در رفع گرفتگی آن موثر است. به این صورت که ابتدا با باز کردن شیر آب اجازه دهید مقداری آب در دور و ور درپوش چاه حمام جمع شود، سپس کاسه پلاستیکی تلمبه را بر دهانه چاه قرار داده و به صورت پی در پی به آن فشار وارد کنید. پس از مدتی شما موفق به باز کردن چاه حمام می شوید.

البته بهتر است برای استفاده از تلمبه دستی اول درپوش چاه حمام را جدا کنید و بعد شروع به کار کنید.

شستن حمام پس از هر بار استفاده

از راهکار های بسیار ساده برای پیشگیری از گرفتگی چاه حمام، این است که بعد از هر بار حمام رفتن آن را شسته و تمیز کنید. با این کار کثیفی ها و مواد زائد روی کف و دیواره حمام را به سمت درپوش چاه حمام حرکت داده، سپس با فشار آب داغ یا با برداشتن صافی، آن ها را از سری چاه جمع می کنید و این گونه از باز کردن لوله حمام پیشگیری خواهید کرد.

در این مطلب سعی در معرفی کوتاه و مختصر روش های موثر و کاربردی رفع گرفتگی چاه حمام، داشتیم. در صورتی که روش های ذکر شده نتیجه بخش نبودند، سایت برچسب آماده ارائه هر گونه خدمات لوله بازکنی در این زمینه می باشد.

یکی از موارد دیگر که باید توجه کنید اینکه همیشه با تمیز نگه داشتن محیط و چاه حمام دیگر نیاز کمتری به لوله بازکنی ها می افتد و نیاز به راه های مختلف برای باز کردن چاه حمام ندارید.
علاوه بر آن می توانید با تمیز نگه داشتن سرویس بهداشتی سلامت خود و خانواده خود را تضمین کنید و از بیماری های پوستی و… جلوگیری کنید، چرا که حمام ها به دلیل رطوبتی که دارند اگر تمیز نشوند میتوانند مرکز رشد میکروب ها و باکتری ها شوند.

چه عواملی منجر به گرفتگی چاه حمام می شود؟

ورود مواد زائد مثل مو، صابون و… از دلایل عمده گرفتگی چاه حمام می باشد.

چه اقداماتی جهت باز کردن چاه حمام باید انجام دهیم؟
روش های مختلفی مانند استفاده از آب جوش، محلول های مخمری، تلمبه دستی و… در رفع گرفتگی چاه حمام موثر هستند.

چه روش هایی را جهت پیشگیری از گرفتگی چاه حمام می توان انجام داد؟
استفاده از کفشور مناسب بر روی چاه، اصلی ترین راه پیشگیری از گرفتگی چاه حمام می باشد.

لوله بازکنی مرکز مشهد

احمد آباد - سجاد کوهسنگی - دستغیب سناباد - خیام فرامرزعباسی - کلاهدوز

لوله بازکنی غرب مشهد

قاسم آباد - فرهنگ الهیه - پیروزی امامت - هفت تیر دانشجو - هاشمیه - وکیل آباد - صیاد شیرازی - امامیه - اندیشه

لوله بازکنی جنوب مشهد

امام رضا - سرافرازان امام خمینی - رضاشهر سیدی - فکوری کوشش - دلاوران

لوله بازکنی شمال مشهد

عبادی - توس ابوطالب - طبرسی عبدالمطلب - مطهری موسوی قوچانی - رسالت

لوله بازکنی شرق مشهد

طلاب - چمن مصلی - رستمی مفتح - وحدت میرزا کوچک خان - ساختمان

طرح اگو چیست ؟

طرح اگو، یک طرح سراسری و لازم الاجرا در تمام شهرهای کشور است که هم اکنون مراحل پایانی خود را در شهر تهران، سپری می کند. در یک توضیح ساده، طرح اگو یعنی اتصال فاضلاب های خانگی به شبکه فاضلاب سراسری در هر شهر، که به خصوص برای شهرهای بزرگ با تراکم جمعیت بالا و ساخت و ساز فراوان، حیاتی بوده و امکان ادامه سکونت را برای ساکنان آن، و نیز تداوم ساخت و ساز و گسترش فضاهای شهری پویا را، با دفع صحیح و یکنواخت کل فاضلاب، فراهم می آورد.

علت و دلایل گرفتگی اگو یا فاضلاب شهری

  • ریختن مصالح ساختمانی مثل سیمان، سنگ، شن، ماسه و …
  • نداشتن شیب مناسب
  • اشکال در لوله کشی
  • افتادن اشیا درون لوله و گیر کردن در خروجی اگو
  • ورود آشغال به اگو
  • چربی و روغن
  • رسوب و جرم

اینها از متداول ترین علل مسدود شدن اگو یا فاضلاب شهری هستند. معمولا گرفتگی اگو در سیفون، دراپ، لوله سیفون تا دراپ و غیره اتفاق می افتد. تمامی این گرفتگی ها به راحتی قابل رفع هستند، فقط نیاز به دستگاه و نیرو فنی با تجربه دارند.

آیا می توان با روش های خانگی گرفتگی اگو را باز کرد؟

در پاسخ کوتاه می توان گفت خیر! چون لوله اگو نسبت به لوله های داخلی ساختمان بزرگ تر است و امکان باز شدن گرفتگی با روش های لوله بازکنی در منزل وجود ندارد. به عنوان مثال یکی از روش های خانگی استفاده از جوش شیرین به همراه سرکه است. قطعا این روش برای لوله فاضلاب شهری با سایز بزرگی که دارد شوخی بیش نیست!

پس بهتر است بدون هدر دادن وقت و انرژی خود از شرکت معتبر لوله بازکنی اعتماد درخواست خدمات دهید.

تماس با ما